Klantenservice
  • Contact
  • Bestelinformatie
  • Bestelprocedure
  • Retourneren
  • E-books
  • Gratis e-book
  • Luisterboeken
  • Docentenservice
  • Persinformatie
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Op werkdagen voor 21.00 uur besteld, morgen in huis. Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
  • Winkelen
    WinkelenAdviseringCoachingCommunicatie en (social) mediaLeiderschapManagement
    Marketing en salesMens en maatschappijPersoonlijke ontwikkelingStrategie en organisatieWerk en loopbaan
    Acties Alle uitgaven Zojuist verschenen Verwacht
  • Auteurs
    • Even voorstellen
    • Auteurs op alfabet
    • Auteur worden
  • Thema's
    • Het Groot Werkvormenboek
    • Cadeautips voor professionals
    • Managementboeken top 10
    • Coaching boeken top 10
  • Actueel
    • Agenda
  • Over ons
    • Boeken
    • Events
    • Platformen
Auteurs Auteurs op alfabet Veranderen met appreciative inquiry
Terug
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Mail Print Link
Link kopiëren
Paperback
November 2020 | ISBN 9789024429691 | 1e druk | 336 blz.
€ 41,95
In winkelwagen

Veranderen met appreciative inquiry

Waarderend actieonderzoek in de praktijk

Robbert Masselink, Jeannette de Haan, Nathalie Hugenholtz, Marco van Rossum, Robert Paul Schwippert | Boom uitgevers Amsterdam
Veranderen met appreciative inquiry
Paperback
November 2020 | ISBN 9789024429691 | 1e druk | 336 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
€ 41,95
In winkelwagen
E-book 
November 2020 | ISBN 9789024436330
Direct via e-mail
€ 33,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar Plaats op wensenlijst
OmschrijvingInhoudAuteursTestimonials
Omschrijving

Veranderen met appreciative inquiry is een uniek antwoord op de vraag hoe met de complexe verandervraagstukken van deze tijd om te gaan. Een onmisbaar boek voor verantwoord veranderen in de praktijk van alledag, mét in plaats van vóór mensen.

 

Actieonderzoek

Appreciative inquiry is een filosofie en methode die door waarderend onderzoeken zichtbaar maakt wat mensen belangrijk vinden en wensen voor de toekomst. Een waardegedreven, verbindende en actiegerichte veranderaanpak die duurzame resultaten oplevert, doordat mensen op verantwoorde wijze gestalte aan verandering geven.

 

Waarderend veranderen

Veranderen met appreciative inquiry reikt de ingrediënten aan voor het ontwerpen, uitvoeren en begeleiden van een creatief veranderproces. Met transparantie, betrokkenheid en hoogwaardige interactie als de belangrijkste bouwstenen. Passend bij de eisen van deze tijd, waarin vaak geen eenvoudige antwoorden voorhanden zijn.

 

Appreciative inquiry boek

Veranderen met appreciative inquiry is:

  • een doe-boek met praktijkvoorbeelden, oefeningen, checklists en een heldere uitleg van de principes en het onderzoeksproces van appreciative inquiry.
  • een vernieuwend boek dat ingaat op thema’s die bij verandering spelen, zoals een waarderende grondhouding, generatief veranderen, kwaliteit van interactie en kritisch waarderend onderzoeken.
  • een ethisch boek. Veranderen is mensenwerk. Daarom gaat dit boek verder dan een functionele kijk op veranderen en nodigt het de lezer uit stil te staan bij de consequenties van verandering

 

Voor wie is Veranderen met appreciative inquiry geschreven?

Veranderen met appreciative inquiry is geschreven voor veranderaars, coaches, adviseurs, opleiders, managers en studenten die op onderzoekende en waarderende wijze vernieuwing en verandering in organisaties en samenleving willen vormgeven.

 

Over de auteurs

Robbert Masselink, Jeannette de Haan, Nathalie Hugenholtz, Marco van Rossum en Robert Paul Schwippert zijn ervaren organisatieadviseurs, onderzoekers en coaches die verantwoord veranderen in bedrijven, organisaties en netwerken nastreven. Samen vormen zij het AI Gilde.

 

Daarnaast hebben verschillende bedrijven, managers en collega-professionals een waardevolle bijdrage geleverd aan dit boek door vanuit eigen ervaringen een verhaal over appreciative inquiry te vertellen. Met dank aan: Gabriël Anthonio, Els Deenen en Elze Roza, Kathelijne Drenth, Manou van Eerten, Fenny van Es-Radhakishun, Eric Hendriks, Paulien Haakma , Thijs Homan, Joep C. de Jong, Barbara van Kesteren, Elly de Lange, Chris ’t Mannetje, Paul ’t Mannetje, Ot Meijers, Mirko Opdam, Hélène Oostdijk, Michael Oppatja, José Otte, Marieke te Plate, Cora Rijerse, Jacco van Uden, Gerdien Vegter en Danielle Zandee.

Inhoud

1 Inleiding Veranderen met appreciative inquiry 

2 Introductie van appreciative inquiry 

3 Waarderen en onderzoeken als grondslagen voor verandering 

4 Waarderend faciliteren van verandering 

5 De samenwerking vormgeven 

6 Een onderzoeksopzet maken 

7 Discoverfase: Onderzoeken van verhalen 

8 Dreamfase: De toekomst verbeelden 

9 Designfase: Veranderingen zichtbaar maken en vergroten 

10 Deliverfase: Experimenteren kun je leren 

11 Waarderende gespreksvoering in de praktijk

12 Storytelling

13 Samen richting geven

14 Maatwerktoepassingen van appreciative inquiry 

15 Een fascinerend toekomstperspectief 

Testimonials

‘Het boek maakt inzichtelijk hoe de kunst van het vragen stellen, het waarderen van verschillen en het combineren van diverse gezichtspunten leiden tot een verhoogde motivatie, meer werkplezier en betere resultaten. Dit maakt Veranderen met appreciative inquiry voor leiders in organisaties bij uitstek relevant.’

Ruben Beens, Algemeen Directeur BP Nederland/Retail Operations Director

 

‘This well-crafted and extensive book does not only offer all the ingredients for the “doing” of AI such as the design of a multi-stakeholder change approach, it is a primer for those wishing to “be” AI as a pathway to a flourishing life in these complex times.’ Ron Fry, professor Organizational Behavior, Weatherhead School of Management, Case Western Reserve University 

 

‘Eens in de zoveel tijd verschijnt er zo’n boek waarnaar je als organisatieprofessional uitkijkt. Optimistisch, maar niet naïef. Onderzoekend én stellend. Veranderen met appreciative inquiry is zo’n boek.’ Jacco van Uden, lector Change Management Haagse Hogeschool

Auteurs
Robbert Masselink
Robbert Masselink is initiatiefnemer van het AI Gilde. Hij begeleidt directies en teams bij verander- en ontwikkelingsvragen, voornamelijk in de publieke sector. AI heeft hem sinds zijn Cigo-opleid... Meer

Lees meer
Jeannette de Haan
Jeannette de Haan is medeoprichter van het AI Gilde. Ze faciliteert als onderzoeker, trainer, docent, en (organisatie)coach groei, ontwikkeling en vernieuwing. Ze is executive master in internal au... Meer

Lees meer
Nathalie Hugenholtz
Nathalie Hugenholtz is medeoprichter van het AI Gilde. Ze is arbeids- en 0rganisatiesociologe van huis uit, afgestudeerd op (cultural) change management en was tijdens de studie al gecharmeerd van ... Meer

Lees meer
Marco van Rossum
Marco van Rossum is medeoprichter van het AI Gilde. Hij ondersteunt directies, management(- teams) en professionals van organisaties bij het waarmaken van hun strategische en samenwerkingsambities.... Meer

Lees meer
Robert Paul Schwippert
Robert Paul Schwippert is als managementconsultant, groepsfacilitator en coach gefascineerd door de vraag hoe effectieve samenwerking tussen individuen, teams en organisaties gestalte krijgt. Vanui... Meer

Lees meer

Reviews 'Veranderen met appreciative inquiry'

1
0
0
0
0
Bedankt voor je beoordeling.

Meer over Appreciative Inquiry

Waarderend veranderen

Waarderend veranderen

Saskia Tjepkema, Luc Verheijen, Joeri Kabalt
€ 32,50
Bestellen
Appreciative Inquiry

Appreciative Inquiry

Matthijs Steeneveld
€ 27,50
Bestellen
© 2023 Boom Uitgevers Amsterdam

Klantenservice

Contact
Bestelinformatie
Bestelprocedure
Retourneren
E-books
Gratis e-book
Luisterboeken
Docentenservice
Persinformatie

Over ons

Boeken
Events
Platformen

Volg ons op social media

Op werkdagen voor 21.00 uur besteld, morgen in huis.
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
×

Businezz.nl wordt Boom.nl

Binnenkort verhuist deze website naar Boom.nl. Wil je alvast kennismaken met onze nieuwe webshop?

Ga dan naar Boom.nl

 

 

Voor een beter begrip