Klantenservice
  • Contact
  • Bestelinformatie
  • Bestelprocedure
  • Retourneren
  • E-books
  • Gratis e-book
  • Luisterboeken
  • Docentenservice
  • Persinformatie
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Op werkdagen voor 21.00 uur besteld, morgen in huis. Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
  • Winkelen
    WinkelenAdviseringCoachingCommunicatie en (social) mediaLeiderschapManagement
    Marketing en salesMens en maatschappijPersoonlijke ontwikkelingStrategie en organisatieWerk en loopbaan
    Acties Alle uitgaven Zojuist verschenen Verwacht
  • Auteurs
    • Even voorstellen
    • Auteurs op alfabet
    • Auteur worden
  • Thema's
    • Het Groot Werkvormenboek
    • Cadeautips voor professionals
    • Managementboeken top 10
    • Coaching boeken top 10
  • Actueel
    • Agenda
  • Over ons
    • Boeken
    • Events
    • Platformen
Auteurs Auteurs op alfabet Issuedenken
Terug
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Mail Print Link
Link kopiëren
Paperback
Januari 2018 | ISBN 9789024421275 | 1e druk | 192 blz.
€ 27,95
In winkelwagen

Issuedenken

Echte bazen maken impact

Mayke van Keep, Sybrig van Keep | Boom uitgevers Amsterdam
Issuedenken
Paperback
Januari 2018 | ISBN 9789024421275 | 1e druk | 192 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
€ 27,95
In winkelwagen
E-book 
Januari 2018 | ISBN 9789024402588
Direct via e-mail
€ 22,50
In winkelwagen
Inkijkexemplaar Plaats op wensenlijst
OmschrijvingInhoudAuteurs
Omschrijving

In de internationale media duiken steeds vaker termen als CEO- en corporate activisme op. Men beseft dat je als bedrijf maatschappelijke impact kan en moet maken. In Nederland dringt dit nu langzaam ook door. Want de ogen sluiten voor wat er in de samenleving leeft, is niet alleen de snelste route richting reputatieschade, maar ook een gemiste kans.

 

Bij impact gaat het altijd om maatschappelijke issues. Onderwerpen die beroeren, verbinden en om actie vragen. Van plofkip tot plastic soep, van ouderenzorg tot vluchtelingenproblematiek: elke burger heeft er wel een mening over en verwacht dat ook van het bedrijfsleven.

 

Goed uitgevoerd issuebeleid helpt organisaties om de juiste strategische keuzes te maken. Issuedenken laat zien hoe je via issues maatschappelijke impact kunt hebben en maken. Daarbij komen vragen aan bod als:

 

  • Welk issue kies je?
  • Welke risico’s loop je als je je uitspreekt of verbindt aan een issue?
  • Waarom kies je een specifiek issue?
  • Wat doe je als je ongewild te maken krijgt met een issue?
  • Hoe kun je je impact zo groot of zo klein mogelijk maken?

 

Voor wie

Issuedenken is voor alle organisaties die hun reputatie willen verstevigen, innovaties willen stimuleren en hun maatschappelijke zichtbaarheid en sympathie willen vergroten.

 

Over de auteurs

Mayke en Sybrig van Keep zijn oprichters en eigenaren van De Issuemakers, een communicatieadviesbureau dat al tien jaar gespecialiseerd is in het adviseren op het gebied van issues. In dit boek delen ze de kennis en inzichten die ze in die tien jaar hebben opgebouwd.

Inhoud

HOOFDSTUK 1

  • Inleiding
    • Impact hebben en impact maken
    • Issuedenken en De Issuemakers
    • De oorsprong van issuedenken

 

HOOFDSTUK 2

  • De samenleving vraagt om oriëntatie op maatschappelijke issues
    • Het belang van maatschappelijke waarde neemt toe
    • Druk op het bedrijfsleven neemt toe
    • One-issue organisaties, social enterprises en grote corporates
    • Issues als basis van politiek spel
    • Van maatschappelijk verantwoord naar maatschappelijk impactvol ondernemen

 

HOOFDSTUK 3

  • De anatomie van een issue
    • Wat is dat eigenlijk, een issue?
    • Niet alle issues zijn gelijk
    • Issue versus incident of crisis
    • Issue versus hype of trend

 

HOOFDSTUK 4

  • Het leven van een issue
    • De Issue Attention Cycle
    • De issuecurve
    • Waardoor komen nieuwe issues op de agenda?

 

HOOFDSTUK 5

  • Wéét wat er speelt
    • Wegwijs in de brij aan issues
    • Issues op de pijnbank
    • Het speelveld overzien
    • Bepalen van wie het issue is

 


HOOFDSTUK 6

  • Strategieën voor issuedenken
    • Strategische keuzes
    • Scenario’s opstellen voor omgeving, beleid en communicatie
    • Mogelijke strategieën en tactieken

 


HOOFDSTUK 7

  • Issues die je reputatie kunnen kraken
    • Shit happens
    • Issuekraken doe je zo

 


HOOFDSTUK 8

  • Issues die je reputatie kunnen maken
    • Een issue kan ook een kans zijn
    • Model voor issuemaken
    • Motieven voor issuemaken
    • Hoe kies je een issue?
    • Wie maken er eigenlijk allemaal issues?

 

 

HOOFDSTUK 9

  • Starten met issuedenken
    • Samenstellen van een issueteam
    • Interne organisatie
    • Stappenplan

 

Dankwoord
Eindnoten
Literatuur

Auteurs
Mayke van Keep
Mayke van Keep is samen met Sybrig van Keep oprichter en eigenaar van De Issuemakers, een communicatieadviesbureau gespecialiseerd in het adviseren van profit- en non-profitorganisaties die maatsch... Meer

Lees meer
Sybrig van Keep
Sybrig van Keep is samen met Mayke van Keep oprichter en eigenaar van De Issuemakers, een communicatieadviesbureau gespecialiseerd in het adviseren van profit- en non-profitorganisaties die maatsch... Meer

Lees meer

Reviews 'Issuedenken'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Ken je deze boeken al?

Toolkit voor agile leiders
Nieuw

Toolkit voor agile leiders

Peter Koning
€ 34,50
Bestellen
Het waait niet vanzelf over
Nieuw

Het waait niet vanzelf over

Natasja van Schaik
€ 22,50
Bestellen
In de leerstand
Nieuw

In de leerstand

Isolde Kolkhuis Tanke
€ 32,50
Bestellen
© 2023 Boom Uitgevers Amsterdam

Klantenservice

Contact
Bestelinformatie
Bestelprocedure
Retourneren
E-books
Gratis e-book
Luisterboeken
Docentenservice
Persinformatie

Over ons

Boeken
Events
Platformen

Volg ons op social media

Op werkdagen voor 21.00 uur besteld, morgen in huis.
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
×

Businezz.nl wordt Boom.nl

Binnenkort verhuist deze website naar Boom.nl. Wil je alvast kennismaken met onze nieuwe webshop?

Ga dan naar Boom.nl

 

 

Voor een beter begrip