Klantenservice
  • Contact
  • Bestelinformatie
  • Retourneren
  • Bestelprocedure
  • E-books
  • Gratis e-book
  • Luisterboeken
  • Docentenservice
  • Persinformatie
Inloggen
Winkelmand
Winkelmand
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelmand
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Op werkdagen voor 21.00 uur besteld, morgen in huis. Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
  • Winkelen
    WinkelenAdviseringCoachingCommunicatie en (social) mediaLeiderschapManagement
    Marketing en salesMens en maatschappijPersoonlijke ontwikkelingStrategie en organisatieWerk en loopbaan
    Top 100 Acties Alle uitgaven Zojuist verschenen Verwacht
  • Auteurs
    • Even voorstellen
    • Auteurs op alfabet
    • Auteur worden
  • Thema's
    • Hybride werken
  • Actueel
    • Agenda
    • Artikelen
  • Over ons
    • Boeken
    • Events
    • Platformen
Marketingplan op 1 A4
Terug
Delen
Link kopiëren
Nieuws

Preview Marketingplan op 1 A4

  29 januari 2019
  Leestijd:
  68x gelezen
Veel marketingplannen zijn niet relevant en onjuist opgebouwd, en belanden daarom maar al te vaak achterin een lade. Dat kan en moet anders, aldus Ment Kuiper, auteur van het boek 'Marketingplan op 1 A4'. In zijn boek introduceert hij dé succesformule voor een ijzersterk plan met een ziel.

Marketingplan op 1 A4 heeft vijf hoofdstukken:

 

1 Nu beginnen, het is twee voor twaalf!

Door de toenemende toepassingen van ICT, technologische en digitale ontwikkelingen verandert er veel in onze maatschappij. Denk eens aan:

  • de mate waarin klanten steeds vaker een rol spelen in het interactie- en communicatieproces met aanbieders;
  • de verwachting van de maatschappij dat leveranciers meer aandacht besteden aan duurzaamheid;
  • het veranderende mediaconsumptiegedrag van mensen, onder andere door toenemende communicatiemogelijkheden en de snelheid waarmee dit plaatsvindt;
  • nieuwe inzichten, denk aan artificial intelligence. De data en de inzichten die vrijkomen, zorgen voor grote veranderingen.

 

2 Het marketingcanvas

Een van de doelen van dit boek is jou tools geven om je eigen marketing- en communicatiestrategie op 1 A4 weer te geven. Daarvoor kun je gebruikmaken van het marketingcanvas. Het marketingcanvas wordt ingezet als hulpmiddel voor het ontwikkelen van een nieuw businessmodel, of voor het analyseren en in kaart brengen van een bestaand businessmodel van een onderneming.

 

3 Een klantgericht marketingplan ontwikkelen

Het schrijven van een plan is een activiteit die elke marketing- en communicatieprofessional herkent. Iedereen schrijft weleens plannen voor bijvoorbeeld een campagne of actie, plannen met betrekking tot sociale media of een strategisch marketingplan. Toch is het een bekend fenomeen dat veel plannen in lades verdwijnen en daarom als onbruikbaar worden gekwalificeerd. Jammer eigenlijk dat er zoveel kennis, tijd, capaciteit, maar vooral positieve energie zomaar van tafel wordt geveegd.

 

4 De praktijk

In dit deel komen een aantal voorbeelden voorbij van de stappen in het model. De voorbeelden zijn gebaseerd op eigen ervaringen van de auteur. Het zijn en blijven voorbeelden; ze zijn niet altijd dekkend en jouw eigen situatie zal er altijd (iets) van afwijken. Er is geprobeerd de onderwerpen zo veel mogelijk vanuit verschillende branches te benaderen:

  • business-to-business
  • business-to-consumer
  • non-profit
  • overheid
  • dienstverlening

 

5 Jouw succes

De veranderingen volgen elkaar snel op. Zelfs tijdens het ontwikkelen van een strategie en het schrijven van een plan zijn er variabelen en is er informatie die wijzigt. Je stelt dus al tijdens de denkfase de input weer bij. Dat is ook de reden waarom je uiteindelijk bij een roadmap uitkomt in plaats van bij een compleet uitgewerkte en vaststaande strategie voor langere tijd. Het schrijven van een plan en het ontwikkelen van een strategie is dus een voortdurend proces.

Lees meer over

Nieuws

'Een plan, hoe groot of hoe klein ook, geeft een kijkje in de toekomst. Dit boek geeft je de juiste handvatten voor het schrijven van zo'n succesvol plan'. – Arko van Brakel, medeoprichter en Chief Inspiration Officer van het Semco Style Institute

Preview Marketingplan op 1A4

Bestel het boek

Marketingplan op 1 A4

Marketingplan op 1 A4

Ment Kuiper
€ 24,50
Bestellen
Blijf op de hoogte
Ontvang onze nieuwsbrief.
Formulier succes
Formulier foutmelding
© 2021 Boom uitgevers Amsterdam

Klantenservice

Contact
Bestelinformatie
Retourneren
Bestelprocedure
E-books
Gratis e-book
Luisterboeken
Docentenservice
Persinformatie

Over ons

Boeken
Events
Platformen

Volg ons op social media

Op werkdagen voor 21.00 uur besteld, morgen in huis.
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkDisclaimerPrivacy policyDigitale content
Stuur mij wekelijks tips
De nieuwsbrief houdt je up-to-date met nieuws en aanbiedingen over boeken, e-books en meer.
Aanmelden
Formulier succes
Formulier foutmelding